סערת קול יעקב • הגאון רבי יהודה עדס: "אנחנו לא פותחים פה יביע אומר"

    איתי גדסי | צילום: שלומי כהן 2 Comment on סערת קול יעקב • הגאון רבי יהודה עדס: "אנחנו לא פותחים פה יביע אומר"
    20:31
    04.05.24
    אתר קול חי No Comments on לוחם ימ"מ נפצע קשה בטול כרם | חדשות השבת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הסערה בישיבת 'קול יעקב' מסרבת לגווע. הניסיונות של בחורים לארגן "מרד" בקו המקובל של הישיבה, וללכת לפי פסקיו והשקפתו של הראשל"צ, הסתיימה בהעפת 11 בחורים, שנזרקו השבוע מהישיבה. הערב, נשא ראש הישיבה דברים נחרצים, והסביר את השקפתו.

    ישיבת קול יעקב בראשותו של חבר מועצת גדולי התורה של דגל התורה הגאון הגדול רבי יהודה עדס שליט"א ידועה בהשקפתה הברורה שהיא הליכה לאורם של מנהיגי היהדות החרדית האשכנזית, הן בהשקפה והן בפסיקה.

    11 נזרקו מישיבת 'קול יעקב' בגלל התנגדות להשקפת הישיבה

    הרב עדס שהינו מתלמידיו המפורסמים של מרן הרב שך פתח את ישיבתו לבחורים מעדות המזרח שורצים להתחנך בצורה ליטאית ברורה, וכך מתנהלת הישיבה שנים רבות.

    בשנים האחרונות עם העלייה במודעות של יוצאי עדות המזרח למורשת המפוארת שהם נושאים, "מסתננים" לישיבה מדי פעם תלמידים ספרדים שלא מוצא חן בעיניהם ההתכופפות לצו האשכנזי.

    בדברים חריפים שנשא רה"י הגאון רבי יהודה עדס בשיחה מיוחדת הערב בישיבה, אמר הרב: "אתם צריכים להבין, הרב עובדיה היה תלמיד חכם עצום, גאון וגדול בתורה, הוא סלל דרך בהלכה ובהשקפה, וגם אז, דבקנו בדרכנו והלכנו לאורם של רבותינו".

    הרב עדס המשיך: "בטח עכשיו, למרות הממשיכים והדרכים השונות, אנחנו לא הולכים בדרך הזאת. אנחנו פה לא פותחים יביע אומר. יש לישיבה קו על פיו היא מתנהלת כבר עשרות שנים, והקו הזה ידוע לכולם".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      פותחים יביע אומר רק כדי לחלוק עליו בדווקא

    2. 1

      איך אפשר לדבר כך אין לי אמון כבר באף אחד